Bijna 3,5 maand (en 5 auto’s verder)!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Sharon Harberts - WaarBenJij.nu Bijna 3,5 maand (en 5 auto’s verder)!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Sharon Harberts - WaarBenJij.nu

Bijna 3,5 maand (en 5 auto’s verder)!!

Door: Sharon!!!

Blijf op de hoogte en volg Sharon

02 Maart 2006 | Nederland, Amsterdam

Ja hoor het aftellen is begonnen ;)!!! Nog 9 weken!!! En dan ben ik weer thuis!!! Niet dat ik het hier niet meer vol hou hoor!!!! Het is nog steeds leuk hier!!!! Regen seizoen is zo ongeveer voorbij en de zon schijnt echt te hard!!!

Er is de laatste tijd zoveel gebeurd.. maar het zijn vooral de kleine dingen die het hier zo leuk maken!!!


*Duiken*
Ik ben vorige week gaan duiken.. voor het eerst zonder instructeur.. met Bart en Sander.. We zijn wezen duiken bij Porto Marie… Ze hebben daar een dubbel rif..! Het was echt super mooi!! Je zwom echt in het rif en niet er naast…! Veel vissen gezien en het was echt een relaxe duik..! Geen oefeningen gewoon lekker zweven..! Super!! Sander had zijn onderwater camera mee… maar die is hij kwijtgeraakt :(

*Avontuur :)*
Zaterdag zijn Sander en ik naar de Boca Pistol geweest.. We werden eerst al opgehouden door een carnavalsoptocht… Toen moesten we helemaal omrijden. Uiteindelijk hadden we het gevonden, (met behulp van een antiliaan (ik dacht toch echt dat ik de weg wist!!))… Was mooi om te zien!! Het is een inham waar het water uit word gespoten!! Na een tijdje te hebben gekeken wouden we weer verder gaan.. Naar Playa Kalki om daar te gaan snorkelen en we hadden nog meer plannen… MAAR! De auto hield er mee op!! Daar stonden we dan aan de kant van de weg.. Het was half 5 dus gelukkig duurde het nog even voor het echt donker werd. Ik de monteur gebeld.. Ik moest op de auto staan bellen want anders had ik geen bereik.. Mijn batterij was bijna leeg en die van Sander ook… Zul je net zien he.. Maarja uiteindelijk kwam na een uur (??) de automonteur… Er moest olie in.. en dat moest hij eerst halen.. duurde weer een half uur.. Er warden 4 flessen olie in de auto gegooid zonder het oliepeil te controleren.. Daarna de auto aanduwen.. Niet zoals in NL maar gewoon met een andere auto er tegen aanrijden en zo de auto duwen.. De auto deed het iniedergeval weer.. We konden gewoon weer gaan rijden maar ze bleven voor de zekerheid wel achter ons. Na een paar km viel de auto weer uit.. Maar dit keer vielen ook de lampen en alles uit. Toen moest er water bijgevuld worden… weer 20 min wachten.. Een beetje met de automonteur gekletst en de achterliggende gedachte van carnaval besproken ;):) Volgens de monteur werd Jezus met Carnaval aan het kruis gespijkerd :) Ook werd ons uitgelegd wat een oom eigenlijk is.. (Het was echt mooi allemaal , maar denk dat je erbij had moeten zijn om het allemaal te begrijpen).
Daarna werd het water bijgevuld etc. We konden weer verder rijden.. Na een paar km hield de auto er weer mee op.. Het scheelt dat we in een melige bui waren dus we konden de lol er allemaal nog wel van inzien.. De automonteur ging eerst tanken en wij moesten maar even blijven wachten… We stonden in het donker aan een weg met bos aan de zijkant… Met veel spullen in de auto.. niet echt fijn dus…Maar deze keer was de automonteur sneller terug dan we hadden verwacht met weer 2 flessen olie… Die werden er weer in gegooid.. ennnnnn de auto deed het weer.. We moesten alleen wel wachten want we zouden gesleept worden aangezien we met deze auto niet zelf naar punda konden rijden. Toen kwam er een EHBO wagen aan.. Ik zei nog jeetje wat overdreven we hebben alleen maar een sleepkabel nodig hoor.. Bleek dat de vrouw van de automonteur onwel was geworden.. Na de EHBO wagen volgde er een Ambulance en na de Ambulance nog een Ambulance..!!!! Daar zaten we op de moterkap… hahahah.. Was wel mooi om te zien hoe het hier gaat met een brancard.. die moet eerst nog opgemaakt worden!!! (lekker als je een ongeluk krijgt!!!). Daarna die vrouw uit de auto halen… Op de brancard (dat paste net). Toen de vrouw in de ambulance lag stapten de automonteur en de rest in de auto.. Wij moesten de auto starten! Terwijl we gesleept zouden worden.. Maarja zou wel goed komen dachten we… Tot de monteur als een gek wegreed..!!!! We hadden geen batterij meer en dat wist de monteur ook!!! Wij rijden en maar hopen dat ie het bleef doen tot een restaurant of iets… Uiteindelijk kwamen we stil te staan bij een eettent waar je normaal liever niet komt.. Maar ja we konden niet anders..
Hier hebben we bier en eten gehaald (we hadden alleen ‘s ochtends gegeten)…Van een vrouw mocht ik Martijn even bellen, maar ondertussen kregen we een lift aangeboden van een man.. Hij was met een busje en er reden nog meer mensen mee.. We hebben de auto bij dat “restaurant” laten staan. En zijn door hem in Punda afgezet! Echt Relaxed!! Daarna zijn we snel naar Wilhelmina gegaan en hebben daar wat gegeten! Uiteindelijk waren we om 23.00 echt thuis!!! Daarna door naar Mambo! Zeker wel een mooie dag :)

*Carnaval!!!:)*
Zondag 26feb. was DE optocht van het Carnaval. We gingen met Martijn, Joset(?), Bart, Marieke, Sander en Ik. We waren goed voorbereid, we hadden een grote bak van de Nachtwacht met bier en champagne en ijs!! Erg Relaxed!!!
De optocht was mooi!!! Maar hoe meer je drinkt hoe minder intressant de optocht wordt!! Hahaha.. Was een mooie dag!!!!
‘ S avonds zijn we naar Wet and Wild gegaan!! En daarna nog ff gegeten bij Mambo..
Dinsdag 28feb. was de laatste parade, ik ben met Martijn en Joost bij een stand gestaan waar nog meer huisgenoten waren en andere stagiaires. Het was gezellig!! Aan het einde was er nog vuurwerk. Nu is het carnaval afgelopen..

*Auto*
We hebben nu auto #5: Een Toyota Starlet! Ik hoop echt dat dit de laatste auto is. De service bij dit verhuurbedrijf is iig wel goed. Elke week wordt de auto nagekeken!
We huren de auto met z’n 3en Eri, Anoek en ik.

*Bezoek!!*
Over 2 weken krijg ik bezoek van mijn ouders!!! :) Ik heb er echt zin in!! 17 maart komen ze aan en 31 maart gaan ze weer weg!! We kunnen dus samen mijn verjaardag vieren op 28 maart!! (hint, hint!;)) :) Het lijkt me leuk om hun het eiland te laten zien.

*Afscheid!*
Er zijn in de afgelopen tijd weer mensen vertrokken.. Nooit leuk!! Maarja je weet het van te voren..
1 feb vertrok onze misdaadverslaggever Jelmer R. de Fries. Hij zag altijd alles wat niet gezien mocht worden!! :) En 27 feb. is Sander weggegaan.. Met hem ben ik heel veel omgegaan de afgelopen maand.. En we hebben mooie acties meegemaakt he!! Mis jullie wel!!

*Verder…*

Verder voor alle kaartjes en cadeautjes voor mijn verjaardag ;)

Sharon Harberts
Bonitostraat 4-6
Willemstad
Curacao

Voor mijn rekeningnummer kan je me altijd mailen ;) :)

FOTO'S STAAN ONLINE: HTTP://STAGESHARON1.FOTOPIC.NET

Dit was het dan weer..

Tot snel!

Kus!

  • 02 Maart 2006 - 15:19

    Tess:

    He Sharon!! yeeeuuuhhh een nieuw verhaaltje!! leuk om weer te lezen! Helaas zit ook lekker in de zon op jouw verjaardag, maar zal aan je denken!! :):) dikke kussen vanuit een sneeuwend Nederland

  • 02 Maart 2006 - 17:51

    Anita:

    Ha lieve Sharon,
    Eindelijk staat er weer iets nieuws op je site!! Heb er wel lang op moeten wachten hoor! Wat een avontuur heb je beleefd...spannend en best een beetje eng! Ik hoef nog maar 4 dagen te werken en dan héééééérlijk vakantie. Fijn om je weer te zien en om samen je verjaardag te vieren. Veel liefs en een dikke X mama

  • 03 Maart 2006 - 16:41

    Eri:

    hahah het auto verhaal is toch leuker als ik dacht ;) hahah...en ik mezelf thuis maar opfokken haha....

    Hopen dat onze nieuwe auto "SEA" idd bij ons blijft tot t einde...
    hebben we nog maar 9 weken te gaan ja....wil nog niet naar huis :(

    Mijn ouders en oom en tante komen maandag, erg veel zin in!Spannend ook wel!Lijkt me dan nu wel weer raar als ze weggaan!we zullen zien...

    Zowiezo nog genieten die 9 weken!!
    Liefs ERI

  • 05 Maart 2006 - 10:20

    Haaallooo Sharon!!:

    Pfff wat heb je weer veel meegemaakt. Hopelijk hebben jullie meer geluk met auto #5! hehe! Anders mogen jullie die van ons wel lenen. Haha!
    Zo te horen heb je het nog prima naar je zin, dus.... genieten ervan!
    -x-
    Ar & Es

  • 05 Maart 2006 - 10:56

    Wim En Lucy:

    Hoi Sharon,
    gisteren bij je ouders in Zutphen geweest. Was weer supergezellig. Ook hebben we Esther en Arno nog even in de stad gezien.
    `s Avonds moesten we natuurlijk even de DVD kijken van Curacao en hebben we jouw kunnen bewonderen. We vonden het nog knap gezien de prachtige muziek dat je het die avond nog zo lang uit hebt gehouden.
    Ook hebben we het nieuwe gezinslid van je ouders gezien, Russel. Is voor hen natuurlijk een leuke vervanging van jou. Hebben ze iets om mee te knuffelen. We wensen jouw en je ouders heel veel plezier samen. En we zijn natuurlijk ook wel een beetje jaloers dat zij daar naar toe gaan. Zeker nu het hier steeds zo koud blijft.
    Tot ziens in hopelijk een wat warmer Nederland.
    Groetjes Wim, Lucy en kids

  • 06 Maart 2006 - 10:38

    Sigrid:

    Heej lieve Sher! Wat leuk om weer even te lezen hoe jij het daar hebt! Ik ga zo schaatsen, wat een verschil met jou!! Alvast een fijne verjaardag!! Dikke kus Sigrid

  • 07 Maart 2006 - 09:19

    Moi Zusje!!:

    Leuk om weer wat nieuws van je te lezen op je site.. Je vermaakt je nog prima he (had niet anders verwacht..) Grappig auto verhaal maar blijkbaar was het nog wel wat ernstiger met de vrouw van de automonteur..:S Ik hoop ook dat je meer geluk hebt met auto #5. Leuk dat je daar carnaval hebt meegemaakt..vast heel mooi met die mooie dansende vrouwen! Nu je vriendjes weg zijn (Martijn gaat bijna weg toch? Of is ook al weg..?)word het allemaal weer anders voor je he... maar ik zag al dat er weer allemaal nieuwe mensen zijn.. zoals Anouk en die jongen uit Zutphen! Mijn bovenbuur"vrouw" is ook voor stage in Curacao!! Hilde heet ze.. Als je haar tegen komt zeg dan maar dat ze snel terug moet komen want we worden gek van haar broertje die nou tijdelijk in haar huis woont! ;) Nou meissie...heel veel plezier met pap en mam alvast in Curacao!! Tot snel. Dikke X
    ps. Ik kan je even niet meer bellen en veel smsen...Ik had een torenhoge telefoonrekening :o Maar ik zoek je snel weer op op msn..

  • 07 Maart 2006 - 21:16

    Marianne:

    hoi sharon, alles goed met je? Zo te lezen heb je het prima naar je zin. Hier alles ok, zondag henk, jose, eva, en emma uitgezwaaid op schiphol voor hun reis naar australie. Morgenochtend vroeg ben ik er weer, om 8.45 uur komt peter aan vanuit cardiff. Ik ga hem halen (als het tenminste niet glad is), ophalen is altijd een feestje i.t.s wegbrengen. Vanmiddag was ik bij oma geweest, het gaat gelukkig aardig goed met haar. Sharon een hele fijne tijd gewenst samen met je ouders (en de weken daarna).
    Hartelijke groeten van marianne

  • 08 Maart 2006 - 14:22

    Antilliaanse Hulp:

    ik wil nog even zeggen dat die andere automonteur, mijn nicht is! en dat ik het ook niet leuk vind dat er 10 mensen nodig waren om mijn dushi uit de auto te tillen.

  • 08 Maart 2006 - 14:25

    Sander:

    shaaaarrrrooooooon, waar ben jij punt nu!

  • 12 Maart 2006 - 14:50

    Sanne:

    Sher!Leuk om die verhalen van je te lezen!Ik lach me kapot!En die foto's ook!Geniet er lekker van meid!Maar zo te zien doe je dat ook!
    Dikke kus Sanne

  • 12 Maart 2006 - 17:18

    Tess:

    Groetjes uit Guatemala!!! Ben dichtbij jou nu... kus

  • 16 Maart 2006 - 18:43

    Bennie En Anita:

    Hallo Sharon,
    Ja, ja, morgen is het zover en dan vliegen we naar Curacao. EINDELIJK! en dan zien we jou weer!! Nou Sharon....tot morgen!
    xx papa en mama

  • 17 Maart 2006 - 11:33

    Nog Ongeveer 7,5 Uur:

    Hai zusje, nog een paar uurtjes en je kunt Pap en Mam ophalen van het vliegveld! Leuk he?! Heel veel plezier daar samen!!
    Kus J

  • 20 Maart 2006 - 18:25

    Tess:

    Dat wordt dus stappen in Breda over een paar maandjes!!! GEZELLIG HOOR.... geniet lekker met je ouders! dikke kus uit zonnig Guatemala!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharon

http://stagesharon.fotopic.net http://stagesharon1.fotopic.net http://stagesharon2.fotopic.net http://stagesharon3.fotopic.net http://stagesharon4.fotopic.net

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 92
Totaal aantal bezoekers 20533

Voorgaande reizen:

26 November 2005 - 06 Mei 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: